Fases

Een eiwitdieet (ook wel proteïne dieet genoemd) bestaat uit een aantal fases. Hieronder lees je wat de fases inhouden. Iedere afzonderlijke fase wordt nog eens apart uitgelegd. Daarvoor vind je onderaan deze pagina een link.

Voorbereidingsfase
De voorbereidingsfase vindt plaats voordat je aan het dieet bent begonnen. Je leest de informatie door over het proteïne dieet. Je weegt zichzelf en meet de omvang van taille en heupen. Hierna bepaal je een doel/termijn. Ook kijk je wat de meest gunstige periode is om met het dieet te beginnen.

Actieve fase
De actieve fase is het eigenlijke eiwitdieet, dat in verschillende “stappen” zal worden opgebouwd. Afhankelijk van het gewenste gewichtsverlies, stel je het aantal stappen van het dieet vast. Je kunt het dieet in fase 1 of in fase 2 starten. Soms zijn er minimale maar essentiële verschillen. De actieve fase bestaat uit het totale eiwitdieet (strenge fase) en het gematigde eiwitdieet (overgangsfase).

Strenge fase
Het klinkt misschien gek, maar de strenge fase is het makkelijkste deel. Er hoeft geen enkele keuze van voeding gemaakt te worden. Je gebruikt niets anders dan:

  • Toegestane groenten en salades
  • De eiwit producten (veelal zakjes met natuurlijke en gemakkelijk op te nemen oplosbare eiwitten)
  • Voedingssupplementen
  • Tenminste 2 liter water per dag

Overgangsfase
U start in deze fase wanneer je bijna het gewenste gewichtsverlies heeft bereikt. In de overgangsfase worden dezelfde principes als in het totale eiwitdieet gevolgd, maar je mag 2 normale maaltijden per dag gebruiken. Het eiwit product voor 's morgens zal vervangen worden door een ontbijt. Het eiwit product voor 's avonds wordt vervangen worden door vlees, vis of gevogelte. (Dit laatste is al zo vanaf fase 2). Er vervalt steeds een maaltijd in de vorm van een eiwit product, welke wordt vervangen door een normale maaltijd met toevoeging van fruit, melkproducten en brood. De overgangsfase breng je zo geleidelijk terug naar de onderhoudsfase, waar je weer volledig normale maaltijden eet.

Onderhoudsfasefase
Dankzij de verschillende voorgaande stappen ben je niet alleen van je overgewicht verlost, maar bent u ook voorbereid op een terugkeer naar een normaal en gezond voedingspatroon, met als enig doel :“HET BEHOUD VAN UW IDEALE GEWICHT” Gewicht verliezen is met het eiwitdieet vrij gemakkelijk, het gewicht behouden is een heel andere zaak.

Behoud van het gewicht
Het behoud van het gewicht berust op de eerste plaats op het inzicht dat het noodzakelijk is om je na het verlies van je overgewicht je voedingspatroon aan te passen. Indien je terugvalt in je oude voedingspatroon, is de kans namelijk groot dat je weer zal aankomen. Dit betekend echter niet dat je niets meer kunt eten. Het gaat er om de juiste balans te vinden die past bij je lichaam. Daarbij is het erg belangrijk om 6 eetmomenten op een dag te hebben. Voedingsmiddelen in redelijke hoeveelheden zijn noodzakelijk voor een goede balans. Wanneer je elke 2 tot 3 uur iets nuttigt, blijft je stofwisseling goed op gang, wat belangrijk is om voeding goed te verteren en niet aan te komen. Sla dus geen eetmomenten of tussendoortjes over! Dat zorgt er voor dat de stofwisseling vertraagd, waardoor je juist aankomt als je wel weer wat nuttigd.

Bij Afvallen en Zo helpen we je graag. Zowel tijdens het afvallen als het behouden van je gewicht. Heb je vragen? Stuur dan gerust een email naar info@afvallenenzo.nl of bel met nummer 085-4011333.

  Fase 1Fase 2Fase 3Fase 4Gewichtsbehoud
 
Strenge Fase
Overgangsfase
Onderhoudsfase
Balansdag
Ontbijt Eiwit product Eiwit product "Normale" maaltijd "Normale" maaltijd    
Tussendoortje Eiwit product Eiwit product Eiwit product Eiwit product
Fase 1
Lunch Eiwit product Eiwit product Eiwit product "Normale" maaltijd
of
Tussendoortje Eiwit product Eiwit product Eiwit product Eiwit product
Fase 2
Diner Eiwit product "Normale" maaltijd  "Normale" maaltijd "Normale" maaltijd    
Tussendoortje Eiwit product  Eiwit product  Eiwit product  "Normaal" tussendoortje     

 

Kijk ook hier eens voor meer uitleg over het eiwitdieet:

Het dieet van Afvallen en Zo
Welke fases zijn er
Uitleg per fases in het proteine dieet
Welke groenten mag ik eten
Welke soorten vlees en vis mag ik eten
Welke fruit en zetmeelproducten mag ik eten
Problemen tijdens het proteine dieet
Wanneer kan ik het dieet beter niet volgen
BMI
Veelgestelde vragen  

p> 

KLIK HIER voor de homepagina

 

GRATIS VERZENDING

vanaf € 75,00
 

KLANTENSERVICE

Vragen? Bel: +31(0)85 4011333
 

SNELLE LEVERING

Wij verzenden tot 22.00 uur
 

BEVEILIGDE VERBINDING

Veilig en betrouwbaar