Uitleg dieet

Ieder mens heeft energie nodig voor een goede stofwisseling. Deze energie halen we uit ons voedsel. Onze voeding bevat o.a. koolhydraten, vetten en eiwitten. De eiwitten (proteïnen) en koolhydraten zijn van essentieel belang voor onze stofwisseling. Zij zorgen voor de aanmaak van nieuwe cellen. Koolhydraten worden hierbij gebruikt als brandstof. Bij het eten van meer koolhydraten dan het lichaam nodig heeft, wordt het gedeelte dat ons lichaam niet gebruikt opgeslagen als vetreserve. Zo kom je dus aan.

Om af te vallen dient het lichaam deze vetreserves weer aan te spreken. Dit gebeurd eenvoudig door minder koolhydraten te eten dan het lichaam nodig heeft. Het lichaam gaat daardoor op zoek naar een andere bron van koolhydraten en zal daarbij de vetreserves gaan verbranden. Dat is het moment dat je gaat afvallen! Alle producten van het eiwitdieet bevatten een beperkte hoeveelheid koolhydraten, waardoor deze producten zeer effectief zijn om af te vallen. Daarnaast bevatten alle producten van het eiwitdieet veel hoogwaardige eiwitten waardoor er een constante aanvoer van eiwitten is. Deze eiwitten beschermen onze spieren en zorgen voor een verzadigd gevoel, waardoor je geen honger heeft. Deze combinatie maakt het eiwitdieet tot een goed en doeltreffend dieet. Het lichaam past zich op natuurlijke wijze aan en je zal gewicht verliezen met behoud van spiermassa.

Doeltreffend:

Een snel gewichtsverlies, wat zorgt voor motivatie!

- Comfortabel: Het eiwitdieet voorkomt frustratie.
- Er is geen hongergevoel. Men blijft gemotiveerd.
- Geen verlies van spieren: Eiwitten onderhouden met name de spieren, organen en de huid.

Er is geen gevaarlijk verdwijnen van spieren. Het gewichtsverlies gebeurt uitsluitend ten koste van de vetten. Dit is het moeilijkst, maar wel het interessantst om gewicht te verliezen.

Esthetiek:

Eiwitten beschermen de huid en vermijden dat de huid slap wordt. Geen lang en vermoeid gezicht meer, geen slappe biceps en geen slappe huid rond het middel. Een makkelijke methode: Geen voedingsfouten. Je eet alleen wat tijdens de verschillende stappen wordt voorgeschreven, zonder dat je hoeft na te denken over wat je verder wel en niet mag eten.

Resultaten op lange termijn:

Het eiwitdieet is doeltreffend, maar leidt ook tot een verandering in het eetpatroon. Stap voor stap worden de normale voedingsmiddelen weer ingevoerd. Als alle fasen zorgvuldig worden opgevolgd, zal je niet meer aankomen en een gezonde balans voor jouw lichaam hebben gevonden. Na het beëindigen van de fasen kun je weer gewoon eten, waarbij u bewustere keuzes kunt maken maar waarbij de keuze van de voeding nagenoeg vrij is.


Kijk ook hier eens voor meer uitleg over het eiwitdieet:

Welke fases zijn er
Uitleg per fases in het proteine dieet
Welke groenten mag ik eten
Welke soorten vlees en vis mag ik eten
Welke fruit en zetmeelproducten mag ik eten
Problemen tijdens het proteine dieet
Wanneer kan ik het dieet beter niet volgen
BMI
Veelgestelde vragen

 

KLIK HIER voor de homepagina

 

GRATIS VERZENDING

vanaf € 75,00
 

KLANTENSERVICE

Vragen? Bel: +31(0)85 4011333
 

SNELLE LEVERING

Wij verzenden tot 22.00 uur
 

BEVEILIGDE VERBINDING

Veilig en betrouwbaar